Saturday, June 15, 2013

දැනගෙන තෙල් ගහල ගොඩ යමුද?

car

1. Full Tank ගහන එක හොදයිද?

හැමෝම දැකලා ඇති ඉන්ධනහල් වලට ගියාම සමහරු වාහනේ හොලව හොලව කට උතුරන්න පෙට්‍රල් ගහනවා..

අපි හැමෝම දන්න දෙයක් දමයි පෙට්‍රල් ඉතා ඉක්මනින් වාෂ්ප වෙනවා කියන එක. ඉතිං ඕනම ද්‍රව්‍යයක් වාෂ්ප බවට පත්වෙනකොට එහි පරිමාව වැඩි වෙනවා.

පරිමාව වැඩි වෙනකොට ටැංකිය තුල පීඩනය වැඩි වෙනවා . අධික උෂ්ණ දේශගුනික තත්ව වලදී ආරක්ෂාකාරී තත්වයක් නෙමෙයි මේ. මේක ඉතිං හැමෝම දන්න දෙයක්නෙ..

මීට අමතරවව Full Tank පෙට්‍රල් ගැසීමේ අවාසි තමයි මේ...

පෙට්‍රල් ගහනවිට උපරිම මට්ටමට පැමිනීමෙන් පසු ස්වංක්‍රීයව නවතින ක්‍රමයක් තියන බව අපි හැමෝම දන්නවා.

මෙතනදී වැඩිපුර පැමිණි පෙට්‍රල් ප්‍රමාණයට නැවත හරවා යවන නලය ඔස්සෙ නැවත භූගත ඉන්ධන ගබඩාවට යනවා. නමුත් මතක තබාගන්න මේ ඉන්ධන දැනටමත් ප්‍රධාන මීටරය හරහා ගොස් අවසන්ය..

එනම් ඔබ මේ ඉන්ධන සදහා මුදල් ගෙවා ඇත. ඇත්තටම ඔබ නොදැනුවත්වම ඉන්ධනහල් හිමිකරුට ඉන්ධන වලින්ම ආධාර කර ඇත.

car

2. තෙල් ගහන්න වෙලාවක් තියනවද?

හැකිතාක් උදේ වරුවෙ තෙල් ගහන්න. මොකද උදේ වරුවට පොලොව රත්වී නොමැති නිසා භුගත ගබඩා වල පවතින් ඉන්ධන වල ඝනත්වය නියම මට්ටමේ පවතී.. නමුත් උෂ්නත්වය වැඩිවීමටත් සමග ද්‍රව ප්‍රසාරනය නිසා ඔබට ලැබෙන්නේ සැබෑම ලීටරයක් නොවේ..

අඩු ඝනත්වය නිසා ඔබට ලීටරයක් මිලට ලැබෙන්නේ ලීටරයකට අඩු ඉන්ධන ප්‍රමාණයකි.

man-listening-to-music-in-car

3. ඉක්මනට තෙල් ටික ගහමුද?

හැමෝම හොදින් දැකලා ඇති ඉන්ධන සපයන කරාමයේ ඉන්ධන මුදාහරින වේගය පාලනය කරන්න පුලුවන්. නැවත මතක් කර ගත්තොතින් පෙට්‍රල් කියන්නෙ ඉතා ඉක්මනින් වාෂ්ප වන දුවයක් කියන එක ඔයාලටම තේරේවි ඉන්ධන මුදා හරින වේගය වැඩි වෙනකොට වාෂ්ප බවට පත්වෙන්න තියන ඉඩකඩ ගොඩක් වැඩී..

ඔබ වේගයෙන් පෙට්‍රල් මුදාහරින විට මුදල් ගෙවන ලද පෙට්‍රල් වලින් ප්‍රමාඉණයක් ඔබට නොදැනීම වායුගොලයට එක්වී හමාරය.

හැකි තරම් සෙමින් ඉන්න මුදාහැරීම සුදුසුය.

Car Rider

4. බවුසරයෙන් ආපු අලුත්ම තෙල් ගහමුද?

ඕනෑම ඉන්ධනහලක ගබඩා කරලා තියෙන්නෙ භූගත ටැංකි වලය. ඔය ටැංකි වලට බවුසර වලින් ඉන්ධන ගෙනත් පුරවනවත් දැකලා ඇතිනෙ..

හෙන්න මේ වගේ අවස්ථාවක ඉන්ධනහලට ගියොත් ඉන්ධන නොගසන එක තමයි වඩාත් හොද. මොකද ඉන්ධන ටැංකි වලට පිරවීමේදී ටැංකි වල තැන්පත්ව ඇති කුණුරොඩු කැළඹීමට පත්වෙනවා. මේ වගේ වෙලාවක ඉන්ධන ලබාගත්තොත් ඔබටත් නොමිලේම මේ කුණුරොඩු ඔබේ ඇන්ඩිමටද ලබාගැනීමට හැකියාවක් තියනවා..

මෙම ලිපියෙන් මොනයම් දෙයක් හරි අලුතින් ඉගෙනගත්තා නම්.. ලිපිය හොදයි නම් share කරලා අනිත් යාලුවන්ටත් පෙන්නන්න අමතක කරන්න එපා.

මේ වගේ විස්තර තව දැනගන්න එන්න මේ පැත්තට..


අලුත් ලිපි ගැන විස්තර Email එකෙන් දැනගන්න!

අපිත් එක්ක එකතු වෙන්න!

:) :( ;) :D ;;-) :-/ :x :P :-* =(( :-O X( :7 B-) :-S #:-S 7:) :(( :)) :| /:) =)) O:-) :-B =; I-) 8-| L-) :-$ [-( :O) 8-} (:| =P~ :-? #-o =D7 @-) :-w 7:P 2):) :@) 3:-O :(|) @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) 8-X =:) :-L $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) o-> o=> o-+ (%) :-@ ^:)^ :-j (*) :)] :-c ~X( :-h :!! \m/ :-q :-bd ^#(^ :bz

2 comments:

  1. අපරාදේ අප්‍රේල් පළවෙනිදා දාන්ඩ තිබ්බ post එකක්.

    01. පෙට්‍රල් ටැංකියට වඩා සර්ජිකල් බෝතලේ හයිය නෑ නේ.ඕක අව්වේ මාස ගානක් තිබ්බත් පුපුරන්නේ නෑ.එහෙම එකේ full tank ගැහුවම ටැංකිය පුපුරන්න පුළුවන් කියන ඒක ගැන කතා කරලා වැඩක නෑ නේ.(ද්‍රව හා වාෂ්ප ගතික සමතුලිතතාවකට පත් වෙන නිසා ඔහොම වෙන්නේ නෑ)

    02.ඔය තත්පර ගානට වාෂ්ප වෙනවා කියලා මිලිලිටරයක්වත් යන්නේ නෑ.මොකද තෙල් ගහන බටේ තියෙන්නේ ටැංකිය ඇතුලේ නිසා)

    03. v= 1+ αΦ
    ඔය සමීකරණයෙන් තමා ද්‍රව ප්‍රසාරණය හොයන්නේ.දවල් හා උදේ අතර උෂ්ණත්ව වෙනසට ටැංකියේ ඇතුලේ තියන තෙල් 4C උෂ්ණත්ව වෙනසකටවත් ලක්වෙන්නේ නැතුව ඇති.ඒ නිසා ඔකෙදිත් මිලි ලීටර තුන හතරකට වඩා වාසියක් නෑ.

    04.ඔකෙනම් ඇත්තක් තියෙන්ඩ පුළුවන්.එත් මං හිතන්නේ ඕවා filters හරහා එනවා ඇති.නැති වෙන්න බෑ.

    මේක ඔයා FB ඒකෙන දැකලා වෙන්ඩ ඇති දැම්මේ.මේක වැරදි කියලා හිතනවානම් post එකම ඉවත් කරන්න.එහෙම නැත්තන් කොන්ද කෙලින් තියාගෙන මේ comment එකත දාන්ඩ.

    මම ටෙක්නික්ස් Blog එකේ විශ්වජිත්

    ReplyDelete
  2. Geek එකේ පොස්ට් එකක්

    ReplyDelete

මෙතෙක් දිනක් රැදී සිටියාට ඔබට තුති.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...